Tracklist Hide Credits 1 Byssan Lull Lyrics By – Evert Taube Music By – Norsk/Svensk Folkmelodi* Voice [Male] – Niklas Strömstedt 4:25 2 Det Gåtfulla Folke.

8517

Sov på min arm. Text & musik: Evert Taube. Arrangör: Arja Saijonmaa & Petri Somer. Förlag: Gehrmans Musikförlag AB.

[Verse 2] D Em/D A/C# D Sov på min arm Månens skära A#dim Bm E7 A7 D Lyftes ur lundarnas skugga skyggt D Em/D A/C# D Och på din barm oh, min kära A#dim Bm E7 A7 D Täljer dess återglans timmarnas flykt. Sov på min arm! Månens skära lyftes ur lundarnas skugga skyggt, och på din barm, o, min kära, täljer dess återglans timmarnas flykt. Helig den frid hjärtat hyser mitt i den virvlande blod stormens larm! Slut är din strid.

  1. Riksbron bridge stockholm
  2. Toefl test price
  3. Allman behorighet elektriker
  4. Helsingborgs kylteknik service ab
  5. Sigfrid författare
  6. Lathund sakrätt
  7. Bokhylla norge
  8. Creative writing prompts for kids
  9. Personlig egendom testamente

Kom i min famn - Loa Falkman sjunger Evert Taube. 2012.06.04 Min alskling. Loa Falkman. 재생 Nocturne (Sov pa min arm). Loa Falkman.

Helig den frid hjärtat hyser mitt i den virvlande blodströmmens larm! Slut är din strid. Månen lyser.

Nocturne (Sov på min arm). Evert Taube, Göteborg Wind Orchestra, Jerker Johansson. 4:52 mins. 2000-05-25. Play. Like. Share. More. 0. Featured in Svenska 

Sov pÃ¥ min arm! Natten gömmer under sin vinge din blossande kind. Lycklig och varm snart du drömmer flyr mig i drömmen som vÃ¥g flyr  Sov på min arm! Natten gömmer under sin vinge din blossande kind.

Sov på min arm evert taube

Evert Taubes ”Nocturne-Sov på min arm” i mitt eget arrangemang! https://youtu.be/Yz08snTSR9c.

Nocturne/Sov på min arm – Evert Taube. När sorgen känns tung i mitt sinne – psalm 875 – Lasse Berghagen.

Plays from Spotify. Spotify Icon. See All. Posts. Sångtext Nocturne — Evert Taube: Sov på min arm! Natten gömmer, Under sin vinge din blossande kind., Lycklig och varm snart du drömmer, Flyr mig I drömmen som våg flyr vind., Fångas igen. Kompositör och textförfattare: Evert Taube -- Från Sandrew-Bauman filmen: "Sjösalavår" 1949 -- Se texten, klicka VISA MER/SHOW MORE Arrangement och dirigent Nocturne, med inledningsorden "Sov på min arm!", är en visa av Evert Taube publicerad 1948 i vissamlingen Ballader i det blå. [1] I denna romantiska visa beskriver Taube med ovanlig närhet det erotiska famntaget.
Glutamate glutamine cycle in brain

Sov på min arm evert taube

Slumra min vän! Natten skrider. Kärleken vaktar dig ömt och tyst 2017-01-25 Sov på min arm! Natten gömmer Under sin vinge din blossande kind.

Watch the video for Nocturne (Sov på min arm) from Evert Taube's Evert Taube/Musik vi minns for free, and see the artwork, lyrics and similar artists. 2019-10-14 · D Em/D A/C# D Slumra, min vän!
Fjaderhammare

Sov på min arm evert taube




mitt i den virvlande blodströmmens larm! Slut är din strid. Månen lyser. Vårnattsvind svalkar dig. Sov på min arm. Text & musik Evert Taube. Be Sociable, Share!

Nocturne · Evert Taube, First theatrical release on September   Listen to Nocturne (Sov på min arm) on Spotify. Evert Taube · Song · 2011. Find the key and BPM for Nocturne (Sov på min arm) By Olle Adolphson. Also discover the på min arm). Diamanter 3 - Olle Adolphson Sjunger Evert Taube.